İstiklal İlkokulu olarak sadece akademik başarıya değil, öğrencilerimizin duygusal ve sosyal gelişimine de büyük önem veriyoruz. Bu anlayışla, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisimizin öncülüğünde “Duygu Regülasyon Kutusu” uygulaması başlatıldı.
Okul Müdürümüz Hüseyin Yılmaz uygulamayı şu sözlerle anlattı:
“Çocuklar her zaman duygularını kelimelere dökemez. Özellikle öfke, üzüntü ya da kaygı gibi zorlayıcı duygular sınıf içinde çeşitli sorunlara yol açabilir. Bu uygulama; öğrencilerimizin bu duyguları fark etmelerine, sakinleşmelerine ve yeniden sınıfa uyum sağlamalarına yardımcı oluyor. Bu aynı zamanda onların duygusal gelişimine verdiğimiz önemin somut bir göstergesidir.”
“Duygu Regülasyon Kutusu” içerisinde; duygu kartları, nefes egzersizi yönergeleri, stres topu, boyama etkinlikleri, duygu günlüğü ve çeşitli rahatlatıcı araçlar bulunuyor.
Rehber öğretmenimiz Sevim Kanara ise uygulamanın kullanım şekline dair şu bilgileri paylaştı:
“Kutumuz rehberlik odamızda yer alıyor. Gerektiğinde öğretmenlerin ya da benim yönlendirmemle öğrenciler buraya geçerek kısa bir mola veriyor. Bu alanda duygularını ifade ediyor, nefes egzersizi yapıyor, stresini boşaltıyor ya da rahatlatıcı etkinliklerle sakinleşip yeniden derse hazır hâle geliyor.”
Uygulama, duygularını düzenlemekte zorlanan, dikkatini toparlamakta güçlük çeken, sosyal çatışma yaşayan her öğrenciye açık bir destek alanı sunuyor.
“İstiklal İlkokulu olarak çocukların iç dünyasını anlamayı, onlara empatik yaklaşmayı bir öncelik olarak görüyoruz. Bu tür uygulamalarla sadece akademik başarı değil, toplumsal farkındalık, duygusal zeka ve sağlıklı iletişim becerilerini de inşa etmeyi hedefliyoruz. Sevim Hocamın özverili çalışmalarıyla çocuklarımıza çok değerli bir alan sunmuş olduk.”